Direktlänk till inlägg 16 maj 2014

Sprutstart och första UL

Av galnakattdamen - 16 maj 2014 11:32


Sprutstart för oss denna andra IVF-omgång blev söndagen den 11 maj och det är alltså Menopur 300ie som gäller.

Att blanda Menopuret och att dra upp dosen i sprutan känns rätt okej nu, vi har redan hunnit blanda två omgångar (= inte riktigt lika mycket nervositet från min sida) men nu känns det däremot lite värre att ta sprutan (konstigt nog), alltså själva sticket. Jobbigare att utföra det, mer blod efter sticket och därmed också fler blåmärken.


Jag har märkt att de gånger jag tvekat lite inför att trycka in nålen, är de gånger som det gör mest ont att spruta in dosen och det verkar i sin tur hänga ihop med att jag då blöder lite efteråt. Med andra ord: Jag måste bli bättre på att "hugga" in nålen.. =)


I går var det även dags att köra Orgalutransprutan, så två st sprutor varje kväll kl 22. Yey...

Jag hade nog glömt hur mycket blä man känner inför att spruta sig, förra gången var allting så nytt, denna gången är det ju bara repetition vilket by default är tråkigare. Men men.. det är ju värt det om det kommer nåt bra ur det hela =)


Tyvärr så såg det inte jättebra ut på dagens ultraljud =/


På vänstersidan fanns det bara två äggblåsor men de verkade å andra sidan vara på gång så det var ju positivt, men tråkigt nog så hade högersidans äggblåsor inte alls hängt med. Det bådar ju inte gott.. Om det bara blir två äggblåsor så görs det inte något äggplock förstod jag det som (och det verkar ju logiskt.. ligger ju inte mycket goda chanser i  det) och då måste vi avbryta behandlingen. =(


För att försöka få högersidan att vakna har jag nu fått ytterligare ökad dos och ska fortsätta med 375ie Menopur istället för 300ie. Oroväckande att jag svarar dåligt på behandlingen eftersom jag även har ett dåligt AMH-värde i grunden.. åh vad jag önskar att jag vore 25 igen!!!


Nytt ultraljud på tisdag så då får vi väl "domen" .... hoppas hoppas...!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av galnakattdamen - 1 april 2015 20:53

Så kom hon då äntligen, lilla Alva, efter igångsättning vecka 41+1. =) <3 <3 <3 Hon var 51 cm lång och vägde 3285 gram när hon föddes.   Idag är hon nästan sex veckor gammal och är förstås det allra sötaste som finns =)   Förlossni...

Av galnakattdamen - 18 februari 2015 22:04

Det var då en envis liten bebis som inte vill komma ut. Det är BF+6 dagar och det är en otålig väntan. På fredag ska vi ringa in till KS Solna på morgonen för då är det dags att bli igångsatt (vilket jag hade hoppats på att inte behöva bli). Vi ska...

Av galnakattdamen - 11 februari 2015 10:53

Nu är det en ynka dag till BF och vi har precis varit hos BM på sista kontrollen.   Det var inga konstigheter idag heller. Blodtrycket var fortsatt jättebra 110/70, blodvärdet hade sjunkt lite till 113 (ska preppa med blodpudding, leverpastej och...

Av galnakattdamen - 3 februari 2015 10:11

I torsdags var vi på kontroll igen hos BM och allt såg jättefint ut!   Blodtryck: 110/70 Magmått: 34 (+1 cm från förra gången) Bebis hjärtslag: 136   Hon skrev också en sammanfattning om hur min graviditet har varit och om vi hade några s...

Av galnakattdamen - 19 januari 2015 19:45

Någonting jag inte rekommenderar när man är höggravid det är att få en superförkylning med hostan from hell =/  Bebis sparkar runt som en vettvilling i magen och är säkert arg som ett bi för att jag stör hennes sömn. Speciellt sparkar hon på urinbl...

Ovido - Quiz & Flashcards