Direktlänk till inlägg 19 januari 2015

Vecka 37 (36+3)

Av galnakattdamen - 19 januari 2015 19:45

Någonting jag inte rekommenderar när man är höggravid det är att få en superförkylning med hostan from hell =/ 


Bebis sparkar runt som en vettvilling i magen och är säkert arg som ett bi för att jag stör hennes sömn. Speciellt sparkar hon på urinblåsan. Och mest om natten. Fast det är mysigt ändå på nåt sätt. Helt galet att det finns en nästan färdigbakad liten människa därinne. Förra veckan tänkte jag att hon ju snart kan få titta ut ...men nu får hon nog vänta ett par veckor till så jag hinner bli frisk =)


Nu har vi köpt skötbord, ett mjukdjur till (som vi inte kunde låta bli för det var så sött) plus mobil till spjällsäng och dinglisar till vagnen och så skötbädd (pingu-motiv) och blöjhinken Ubbi. Det blev förresten en åkpåse också till vagnen. Och en runda till apoteket för att köpa hem lite av vad man kan behöva ha på plats. Resten får min man panikköpa när/om det behövs =) och just ja, på presentpengar från mina föräldrar köpte vi jättefina bebiskläder på Polarn och Pyret också. =) Nästa gång ska jag försöka lägga in lite bilder.


Vi har också fått hem ett supergulligt babynest, några söta bebiskläder och en gosig fårskinnsfäll från svärföräldrarna. Hon kommer bli bortskämd vårt lilla hjärta =)


I torsdags var vi på kontroll hos BM igen och allt såg fortsatt jättebra ut. Mitt blodtryck låg på 120/70 och järnvärdet på 119 (wohoo det har gått upp igen). Jag hade inte någon graviditetsdiabetes heller för värdet på sockret såg fint ut (5,2).

Bebis hjärtljud låg på 142 slag och magen mättes till 33 cm.


Helt galet att det bara är 24 dagar kvar till BF ... 


Är det någon som vågar sig på att gissa datum för förlossning? Kanske även längd och vikt? Skriv en kommentar =))






 
 
Ingen bild

Helenaa

20 januari 2015 17:30

Kul med lite nyheter. Hade varit såå roligt att följa allt på nära håll. Eftersom denna lilla snuttis är dotter till Johan så tippar jag att hon föds 12 februari ,väger 3.560 och är 50 lång. Kram svärmor/ farmor

 
Siri

Siri

20 januari 2015 19:41

Jag gissar att hon föds den 14 februari (alla hjärtans dag)väger 3.450 och är 51 lång.
Kram mormor/svärmor

http://tisdag 20 jan 19:40

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av galnakattdamen - 1 april 2015 20:53

Så kom hon då äntligen, lilla Alva, efter igångsättning vecka 41+1. =) <3 <3 <3 Hon var 51 cm lång och vägde 3285 gram när hon föddes.   Idag är hon nästan sex veckor gammal och är förstås det allra sötaste som finns =)   Förlossni...

Av galnakattdamen - 18 februari 2015 22:04

Det var då en envis liten bebis som inte vill komma ut. Det är BF+6 dagar och det är en otålig väntan. På fredag ska vi ringa in till KS Solna på morgonen för då är det dags att bli igångsatt (vilket jag hade hoppats på att inte behöva bli). Vi ska...

Av galnakattdamen - 11 februari 2015 10:53

Nu är det en ynka dag till BF och vi har precis varit hos BM på sista kontrollen.   Det var inga konstigheter idag heller. Blodtrycket var fortsatt jättebra 110/70, blodvärdet hade sjunkt lite till 113 (ska preppa med blodpudding, leverpastej och...

Av galnakattdamen - 3 februari 2015 10:11

I torsdags var vi på kontroll igen hos BM och allt såg jättefint ut!   Blodtryck: 110/70 Magmått: 34 (+1 cm från förra gången) Bebis hjärtslag: 136   Hon skrev också en sammanfattning om hur min graviditet har varit och om vi hade några s...

Av galnakattdamen - 29 december 2014 22:02

Ny kontroll hos BM idag. Vår ordinarie BM är på semester så vi fick en annan den här gången, men det gjorde ju inget, hon var också sådär gulligt supertrevlig. Mitt blodtryck var bra, 115/70 och bebis hjärtljud låg på 144 slag, fullt normalt. Min m...

Ovido - Quiz & Flashcards