Alla inlägg den 20 maj 2014

Av galnakattdamen - 20 maj 2014 14:34

Idag har vi varit på ultraljud igen och det blev inte så hemskt som jag befarade =)


Det fanns som vi redan visste, två stycken fina äggblåsor i ena äggstocken, och två stycken "helt okej" i den andra, plus två stycken mindre som troligen inte hinner växa till sig men det var heller inte en omöjlighet att de spurtar mot slutet.


Ikväll ska jag ta min sista Menopurspruta och min sista Orgalutranspruta. Skönt, för min mage har blivit rätt full av små blåmärken nu så det är lite svårt att se vart man kan sikta när man ska ta sprutorna.

Imorgon blir det Ovitrellesprutan prick kl 20.00, därefter frihet från mediciner på torsdag och så äggplock på fredagmorgon =)


Om vi får ut minst två ägg och minst två ägg befruktas som de ska så kommer de att sätta in två stycken ägg på måndag när det är dags för återföring. Detta görs för att öka chanserna för att jag ska bli gravid. Det ger oss förstås också en liten chans/risk för tvillinggraviditet med allt vad det innebär (på gott och ont) =)


Vi är jätteglada över att vi kommer till äggplock denna gången, det såg ju inte så ljust ut efter första ultraljudet så fortsätt nu håll tummarna för oss på fredag! Det behöver vi =))

Ovido - Quiz & Flashcards