Alla inlägg den 10 maj 2014

Av galnakattdamen - 10 maj 2014 16:27

Nedräkningen är på sluttampen nu, för imorgon är det dags att sätta igång med Menopur för IVF nr 2!


Den absolut krångligaste tidpunkten för att få mens på är en lördag mitt på dagen. Varför det? Jo för det var den enda tidpunkten jag var osäker på gällande vilken dag jag då skulle börja med sprutorna, plus att kliniken har stängt vilket försvårar för att ringa och stämma av med dem.


..så självklart fick jag mens idag lördag mitt på dagen. Jag borde förstås fattat att det skulle hända.. =)


Nåväl, jag hade för mig att jag sett något om ett journummer någonstans så jag fick leta bland papprerna och hittade ett akut mobilnr. Akut.... det var ju liksom inget hemskt som hänt.. men jag kom på att akut borde ju innebära även om man har viktiga frågor under helgen förstås, dessutom så var jag ju tvungen att ringa dem innan jag satte igång ..så jag ringde för jag hade ju inget val.


och det var såklart okej. Jag fick besked om att det var grönt ljus för att sätta igång och imorgonkväll är starten för försök nr 2.


Spännande!!!


Nu är det 300ie Menopur som gäller så en hel del mer än tidigare men nu har jag ju vant mig vid sprutorna så det ska nog gå bra. På måndag ska jag ringa och boka in min första ultraljudstid.


Dags att hålla tummarna igen! =)

Ovido - Quiz & Flashcards