Alla inlägg den 23 maj 2014

Av galnakattdamen - 23 maj 2014 17:53

Sov lite som en trött gris i natt, inte alls lika nervös som förra gången eftersom vi ju nu visste vad som väntade.

Tiden var satt en timme tidigare än förra gången så det blev till att upp tidigt, zombiesluka i sig flytande frukost (för min del) och sen sätta sig i bilen för att åka till kliniken.


Väl på plats var det precis som förra gången, vi blev tilldelade ett rum, jag fick ta på mig den snygga sjukhussärken och tjusiga långstrumpor och så svälja ner två alvedon och en stesolid (lugnande tablett).


När min man skulle lämna sitt bidrag var det rummet upptaget så han fick utföra sitt mission efter äggplocket istället.


En sköterska kom in och satte en infart i armen på mig. Det var inte helt enkelt denna gången heller men tillslut lyckades hon hitta ett litet kärl som var med på banan! Jag är tydligen väldigt snål med mitt blod hehe.


Efter en kort stunds vila fick vi gå in till rummet där äggplocket skulle äga rum. Min man fick den fina sjukhusrocken på sig och båda fick vi de fina blå mössorna. Jag hasade upp i gynstolen och min man satte sig bredvid på en stol.


Det var en annan sköterska och en annan läkare denna gången men de var jätteproffsiga och trevliga så allting flöt på hur bra som helst. Jag fick morfinmedlet i armen (heyy.. vad det snurrade, lite soft tyckte jag och sluddrade kanske lite) =) och det stack bara till lite nån gång, bedövningssticken kändes knappt.


Efter en kort stund så var det första ägget utplockat och vi fick se det på skärmen och sen gick resten snabbt och plötsligt var vi klara.


Efter ägguttaget så fick jag lägga mig i sängen en stund och vila och min man fick gå iväg och göra sitt, sen kom sköterskan in och meddelade att de hade fått ut fem ägg =)


och sen.. kom mackorna!!!! Fy fasen vad goda de är, just där och just då. Efter en tunn frukost för egen del så var det som att äta glitter och änglar! * nom nom*


Innan vi åkte hemåt blev jag beordrad att kissa så allt funkade som det skulle och sen var det dags att lämna kliniken.


Jag har varit jättetrött hela dagen och tagit det lugnt och sovit lite också, jag känner mig lite svullen i magen och det ömmar lite, men inte så jättemycket. Klart hanterligt och jag har inte behövt ta någon alvedon.


Just nu är väl våra ägg i full fart med att bevisa sin duglighet (hoppas jag) och förhoppningsvis delar de sig som de ska och blir befruktade som de ska. Vi vill ju helst ha tillbaka två bra ägg men även ett riktigt bra ägg är ju såklart guld värt. Drömmen vore ju att kunna frysa något också men eftersom vi inte har så många ägg att spela på så är jag jättenöjd bara med att det blir återinsättning på måndag.


Tiden är ju bokad så nu hoppas vi att de inte ringer på måndag och säger att det inte blev nåt.. det skulle vara väldigt snopet och tungt. =/


HOPPAS HOPPAS HOPPAS det är vår tur denna gången att lyckas! =)


Ovido - Quiz & Flashcards