Alla inlägg den 8 april 2014

Av galnakattdamen - 8 april 2014 13:15

När posten trillade in på hallmattan idag kastade jag mig över telefonen och ringde min man eftersom jag såg ett kuvert som stod till oss båda men utan avsändare. Kanske kom det från kliniken!?


Nervöst öppnade jag brevet för att se hur det hade gått med våra andra små embryon som de skulle vidareodla för att kolla frysmöjligheterna på.


"Vi vill bara meddela att det tyvärr inte var möjligt att frysförvara något av de embryon som vidareodlades vid det senaste försöket"


Jaha.. det var ju inte något man ville läsa förstås. Det hade ju suttit fint att ha en chans iaf på ett extra försök och slippa sprutor och sånt igen om detta första IVF-försök inte lyckas.


För att de ska frysa ner embryon måste de vara av god kvalitet och tydligen var då alltså våra inte det, så självklart blir man nervös över vilken kvalitet det embryot de satte in då har. Vi vet ju att de tog det bästa till oss förstås men det går ju inte att se för dem vilka som sen utvecklar sig vidare ändå så.. man vet ju aldrig. Eller så var det just "guldägget" som bor i mig nu. *hoppas*


Jag googlade runt lite för att se hur det gått för andra i samma sits och jag blev lite mer pepp när jag insåg att det var många som fått samma resultat på frysen men ändå blivit gravida med det embryo som de fått insatt ..så det finns hopp ändå!


IVF
Ovido - Quiz & Flashcards