Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Vecka 7 (6+0)

Av galnakattdamen - 22 juni 2014 13:50

Idag gick jag in i vecka 7 och dagarna har bara rullat på.


Fortfarande inget illamående men kanske är jag en av de lyckliga som slipper må dåligt under graviditeten? Min mamma gjorde inte det när hon väntade mig har jag fått veta så det kanske finns hopp där =)

Jag är sjukt trött, sjukt kissnödig (framförallt om mornarna), har lite molvärk som kommer och går och brösten ömmar lite till och från. Det är det enda som kan tänkas vara symtom på att jag är gravid.


Blev riven (och biten) av en katt igår, men eftersom det knappt gick hål och såren inte har svullnat eller så och jag var snabb med att tvätta av med tvål och vatten så är det nog ingen fara, katter har ju rätt läskiga bakterier i sig så lite nervös blev jag (inte med tanke på mig, utan mer tankar på vad som kan hända med ett litet pyttigt embryo) Jag har gett katten onda blicken sen dess för att vara säker på att han inte gör om det hehe. Jag har inte riktigt tänkt på att man bör vara lite försiktig med katter när man är gravid ..men man lär sig något nytt varje dag =)


Mindre än en vecka till ultraljudet. Pirrigt värre!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av galnakattdamen - 1 april 2015 20:53

Så kom hon då äntligen, lilla Alva, efter igångsättning vecka 41+1. =) <3 <3 <3 Hon var 51 cm lång och vägde 3285 gram när hon föddes.   Idag är hon nästan sex veckor gammal och är förstås det allra sötaste som finns =)   Förlossni...

Av galnakattdamen - 18 februari 2015 22:04

Det var då en envis liten bebis som inte vill komma ut. Det är BF+6 dagar och det är en otålig väntan. På fredag ska vi ringa in till KS Solna på morgonen för då är det dags att bli igångsatt (vilket jag hade hoppats på att inte behöva bli). Vi ska...

Av galnakattdamen - 11 februari 2015 10:53

Nu är det en ynka dag till BF och vi har precis varit hos BM på sista kontrollen.   Det var inga konstigheter idag heller. Blodtrycket var fortsatt jättebra 110/70, blodvärdet hade sjunkt lite till 113 (ska preppa med blodpudding, leverpastej och...

Av galnakattdamen - 3 februari 2015 10:11

I torsdags var vi på kontroll igen hos BM och allt såg jättefint ut!   Blodtryck: 110/70 Magmått: 34 (+1 cm från förra gången) Bebis hjärtslag: 136   Hon skrev också en sammanfattning om hur min graviditet har varit och om vi hade några s...

Av galnakattdamen - 19 januari 2015 19:45

Någonting jag inte rekommenderar när man är höggravid det är att få en superförkylning med hostan from hell =/  Bebis sparkar runt som en vettvilling i magen och är säkert arg som ett bi för att jag stör hennes sömn. Speciellt sparkar hon på urinbl...

Ovido - Quiz & Flashcards