Direktlänk till inlägg 4 juni 2014

Ruvardag 9

Av galnakattdamen - 4 juni 2014 12:30


Idag kom det med posten, brevet vi väntat på. Brevet från kliniken som talar om för oss ifall det blev något eller några ägg till frysen den här gången. Förra gången var de inte i tillräckligt god form för att frysas men kanske den här gången?


Läskigt att öppna ett kuvert vars innehåll betyder så mycket..


Dessvärre var brevet inte särskilt kul att läsa alls =(

Det var inte möjligt att frysförvara något av våra embryon. Nehä..


Som tidigare sagt, behöver ju inte detta betyda att de ägg vi fick insatta är lika ap-kassa men självklart kan jag inte låta bli att tänka att det kanske är kört den här gången också. Eller sattes verkligen guldäggen/t in nu?


Med tanke på att jag har molvärk, precis som när mensen är på gång, och det "känns" mens i hela kroppen så är det svårt att hålla hoppet uppe, men vi får försöka! Jag blöder inte, det är bra. Idag är det BM (beräknad mens) 26 och det var då jag började blöda lite lätt förra gången. Jobbigt att inte veta! Jag önskar att jag kunde sia, bara någon vecka fram i tiden.. men nu kan jag ju inte det så det är bara att bita ihop, och vänta .. och vänta..


Som tur är så har jag ett stort skolarbete att jobba med så dagarna liksom bara rinner iväg. Men ändå.


"AAAAAAHHHHHHHHRRRRGGGGHHH" .. sådär, ett frustrationsvrål kanske gör susen. Så, nu kör vi vidare och hoppas på det bästa! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av galnakattdamen - 1 april 2015 20:53

Så kom hon då äntligen, lilla Alva, efter igångsättning vecka 41+1. =) <3 <3 <3 Hon var 51 cm lång och vägde 3285 gram när hon föddes.   Idag är hon nästan sex veckor gammal och är förstås det allra sötaste som finns =)   Förlossni...

Av galnakattdamen - 18 februari 2015 22:04

Det var då en envis liten bebis som inte vill komma ut. Det är BF+6 dagar och det är en otålig väntan. På fredag ska vi ringa in till KS Solna på morgonen för då är det dags att bli igångsatt (vilket jag hade hoppats på att inte behöva bli). Vi ska...

Av galnakattdamen - 11 februari 2015 10:53

Nu är det en ynka dag till BF och vi har precis varit hos BM på sista kontrollen.   Det var inga konstigheter idag heller. Blodtrycket var fortsatt jättebra 110/70, blodvärdet hade sjunkt lite till 113 (ska preppa med blodpudding, leverpastej och...

Av galnakattdamen - 3 februari 2015 10:11

I torsdags var vi på kontroll igen hos BM och allt såg jättefint ut!   Blodtryck: 110/70 Magmått: 34 (+1 cm från förra gången) Bebis hjärtslag: 136   Hon skrev också en sammanfattning om hur min graviditet har varit och om vi hade några s...

Av galnakattdamen - 19 januari 2015 19:45

Någonting jag inte rekommenderar när man är höggravid det är att få en superförkylning med hostan from hell =/  Bebis sparkar runt som en vettvilling i magen och är säkert arg som ett bi för att jag stör hennes sömn. Speciellt sparkar hon på urinbl...

Ovido - Quiz & Flashcards