Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Ruvardag 6

Av galnakattdamen - 1 juni 2014 11:08

Idag är det ruvardag 6 och jag fortsätter kämpa med Lutinuset, byxknappen och nervositeten.


Jag är lite svullen om magen, förmodligen pga progesteronet, så jag tycker att om jag ändå är lite "tjockis" så kan jag väl få fortsätta vara det? Alltså borde det vara bäst för alla parter att ett eller två små embryon stannar kvar. Fullt logiskt! =)


Igår ringde inte min mobil för klockan 3-Lutinuset. Klockan blev därmed åtta på kvällen innan det slog mig att jag inte hade tagit dagens andra dos. Lite panik! Hur gör man då? Fick läsa igenom bipacksedeln och kom fram till att iaf inte ta dubbel dos så jag fick ta den andra dosen och sen hålla mig vaken till 02 på natten (tur att det var lördag) för att ta den sista dagsdosen då istället. Ställde som kompensation klockan på ett par timmar senare i morse för att ta första dosen då så idag runt tre är jag nog ifatt igen. Det var det enda sättet jag kunde komma på så jag inte tappade en dos på en dag. Och jag fick sovmorgon! (normalt går jag upp sju även på helgen för att ta Lutinuset)


..Hoppas på att det inte spelar nån roll för de små pluttisarna. Om de (den) har bestämt sig för att stanna så har de redan gjort det nu skulle jag tro så det handlar väl bara om att isåfall få dem att vilja vara kvar. (Tyvärr kan man ju inte fluffa till kuddar åt dem eller annat mys .. men hoppas de trivs iaf, där inne bland... gucket...) =)


Nu är det fem sex dagar kvar till BM (Beräknad mens) så nu är det snart några jobbiga dagar som kommer. Hu.


Testdag är förresten på fredagen den 13 ... vet inte om det är det ultimata hehe.. men vi får väl se hur det går nu, om jag inte har börjat blöda tills dess så finns det nog gott hopp =) *tumhåller*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av galnakattdamen - 1 april 2015 20:53

Så kom hon då äntligen, lilla Alva, efter igångsättning vecka 41+1. =) <3 <3 <3 Hon var 51 cm lång och vägde 3285 gram när hon föddes.   Idag är hon nästan sex veckor gammal och är förstås det allra sötaste som finns =)   Förlossni...

Av galnakattdamen - 18 februari 2015 22:04

Det var då en envis liten bebis som inte vill komma ut. Det är BF+6 dagar och det är en otålig väntan. På fredag ska vi ringa in till KS Solna på morgonen för då är det dags att bli igångsatt (vilket jag hade hoppats på att inte behöva bli). Vi ska...

Av galnakattdamen - 11 februari 2015 10:53

Nu är det en ynka dag till BF och vi har precis varit hos BM på sista kontrollen.   Det var inga konstigheter idag heller. Blodtrycket var fortsatt jättebra 110/70, blodvärdet hade sjunkt lite till 113 (ska preppa med blodpudding, leverpastej och...

Av galnakattdamen - 3 februari 2015 10:11

I torsdags var vi på kontroll igen hos BM och allt såg jättefint ut!   Blodtryck: 110/70 Magmått: 34 (+1 cm från förra gången) Bebis hjärtslag: 136   Hon skrev också en sammanfattning om hur min graviditet har varit och om vi hade några s...

Av galnakattdamen - 19 januari 2015 19:45

Någonting jag inte rekommenderar när man är höggravid det är att få en superförkylning med hostan from hell =/  Bebis sparkar runt som en vettvilling i magen och är säkert arg som ett bi för att jag stör hennes sömn. Speciellt sparkar hon på urinbl...

Ovido - Quiz & Flashcards